Ce qui nous attend avec Windows Vista

Que tous les anti-linux ou les défenseurs de Windows se réveillent, voici les très mauvaises nouvelles qui accompagnent Vista, du côté du matériel.

Vous trouverez un article complet là http://www.apcstart.com/teched/pivot/entry.php?id=6
Mais je vous en ai selectionné quelques bouts (oui c’est en anglias, ceux qui veulent pas faire d’efforts ben démerdez-vous)

"The GPU will need a plenty of room to operate in Vista. The more memory you put on a video card the better really. We want the least dumping back to main memory because that's slower than graphics. If you have 128MB that's good, if you have 256MB that's better, but I expect that video card memory will go up a lot when Longhorn is released."

Oh oui… la ram de carte graphique est déjà assez chère comme ça.

"In Longhorn, the computer determines that a video card is not faked or being intercepted, so there's a lot of onus on the writers of the drivers. It also checks If there are digital or analogue drivers. If only digital outputs are in use, it will then check a display has HDCP capability – high bandwidth digital content protection. The communication between the video card and the device is encrypted and only decrypted by the display device itself. If all that is true, the operating system says, "ok, gotcha, we are running on a protected video path which is OK for premium content… HD-DVDs, BluRay, or a video file that someone has marked."

"If you don’t comply with PVP, we’re going to downscale the quality upon playback… you’re going to get a lower quality version; you’re not going to get the high def content the way it was intended to be viewed. You’ll find that most plasma displays have HDCP already. But this isn’t available in computer monitors. I have not been able to find a single monitor that supports it. We are going to see a lot of change in this space.

On pourra se consoler en se disant qu’au moins on pourra les voir, les vidéos.

"The hardware vendors all know about it but aren't yet making monitors with it built in, so now it's up to you [the users] to say, "where's my HDCP?"

"There’s a LOT of encryption and decryption going on. We communicate on the PCI Express bus in a fully encrypted format because it is considered a public bus.

“The downside is that all your existing flat panel monitors and projectors aren’t going to work with high-def videos in Vista. Bad news.”

C’est clair que le moniteur c’est le truc qu’on change super souvent et qui coute rien.

"In a 32 bit environment, half a gig of RAM is heaps. It's going to fly. For 64 bit you're going to want 2 gigs of DDR3 RAM.

"If you move from 32 to 64 bit, you basically need to at least double your memory. 2 gigs in 64 bit is the equivalent of a gig of RAM on a 32bit machine. That’s because you’re dealing with chunks that are twice the size… if you try to make do with what you’ve got you’ll see less performance. But RAM is now so cheap, it’s hardly an issue.

Bien sûr, 2 Go de RAM c’est pas cher du tout.

Microsoft, mon amour :stuck_out_tongue:

pas nouveau chez MS,surtout pour ceux qui ont gouté aux flight simulators…

Microsoft, la compagnie qui voulu diriger le monde…

Ah ouais? ils ont fait quoi dans flightsim Epsy? j’ai lâché à Flight Sim 2000 moi ^^

rien à voir mais comme on parle de simu :
moi j’ai Lock On qui fonctionne maintenant que j’ai réinstallé un windows tout neuf !
doom3 aussi avec un peu de bol (on verra ce soir).

je m’y met doucement, c’est archi complet comme simu :shock:

aevoc découvre Lock On :slight_smile: :shock:
J’vais m’y remettre aussi, sauf que je n’ai en rien le matos d’epsy et tallent pour manoeuvrer si bien.
MAlgré tout, si en VPN ca peu se jouer, pourquoi pas!

ouais en fait j’ai plus fait du pacific fighters, passé mon temps à essayer de décoller sans avoir fait le tutorial, une dizaine de fois jusqu’à ce que je réussisse :003_drole_03:
c’était pas joli à voir mais j’ai fini par y arriver :wink:
en fait j’avais jamais fait décoller un avion avec une roulette de queue, c’est pas tout à fait pareil qu’avec une roue à l’avant :stuck_out_tongue:

par contre je me rend compte que mon gros joystick a la position centrale qui n’est pas toujours super super exacte c’est relou ça :119: